Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Der gives efter købeloven en reklamationsret i 2 år på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået indtil 2 år efter købet. Ved reklamationsret er det efter det første år kundens ansvar at bevise, at der var noget galt med produktet ved modtagelse.
Hos BM Fitness yder vi den garanti, at vi påtager os bevisbyrden i alle 24 måneder, da vi ikke mener at kunden altid har de nødvendige forudsætninger for, at se om et produkt har en fejl ved ankomst i f.eks. ledningsnettet til computeren på en motionscykel.
Det betyder, at du enten vil få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, samt at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet, misligholdelse eller anden skadeforvoldende adfærd.
Reklamationer skal forekomme indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor 2 måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Vi håndterer kontakten til fragtfirmaet.
Har du en reklamation så kontakt os på telefon eller mail så vi sammen kan finde en løsning på problemet. Derved har vi også en bedre forudsætning for, at vide om det er nødvendigt, at sende varen retur til os eller om vi kan løse problemet på anden vis med f.eks. en reservedel eller et besøg af vores servicemand.
Varen sendes retur til:
BM Fitness
Virkelyst 20
9400 Nørresundby
Vi modtager ikke pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.