Handelsbetingelser

 

Er du i tvivl om betingelserne for, at handle online som privat person på bm-fitness.dk ? Alt omkring handelsbetingelser og vilkår finder du svar på her.

 

Adresseoplysninger

 

BM fitness

Virkelyst 20

9400 Nørresundby

CVR-nr.:    15 97 81 04

Tlf.:           98 19 00 51

Mail :         info@bm-fitness.dk

Vi besvarer mails hurtigst muligt og senest indenfor 24 timer.


Åbningstider kontor og udstilling

Mandag - torsdag   08.00 - 16.00

Fredag                  08.00 - 15.30

Det er efter aftale muligt, at besøge os udenfor åbningstiden.


Bestilling

Alle priser er dagspriser og inkl. moms og andre afgifter. Når du handler hos BM Fitness indgås aftaler på dansk.

Det er ikke muligt, at se tidligere ordrer ved login på websitet. Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du kontakte BM Fitness.

 

Du skal være fyldt 18 år for at handle på BM fitness. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra dine forældre eller en anden myndig person.


Betalingsmetoder

Her beskrives de forskellige betalingsformer som vi tilbyder, når du handler på vores webshop. Betaler du med et internationalt betalingskort eller via MobilePay, reserveres beløbet med det samme. Beløbet er reserveret på dit kort eller konto indtil varen afsendes eller beløbet frigives iflg. aftale med din kortudsteder. BM Fitness trækker først beløbet på din konto når varen afsendes. Kontakt os endelig ved spørgsmål.


Dankort, e-dankort eller VISA Dankort
Kreditkort udstedt i Danmark.


Eurocard/Mastercard, Mastercard Debet, VISA Electron, American Express eller Maestro
Kreditkort udstedt i Danmark eller i udlandet. Vi opkræver ikke gebyrer, når disse kort benyttes.


MobilePay
Har du MobilePay installeret på din telefon, kan du benytte denne betalingsform. Du kan få mere at vide om MobilePay, ved at klikke her.


MobilePay Checkout
Har du MobilePay installeret på din telefon, kan du benytte MobilePay Checkout. Det foregår på samme måde som MobilePay men uden besværet med, at indtaste dine adresse oplysninger. Disse oplysninger henter MobilePay Checkout for dig så du kan komme hurtigt videre. Du kan få mere at vide om MobilePay Checkout, ved at klikke her.


Bankoverførsel
Vil du betale din ordre med en bankoverførsel skal beløbet overføres til følgende kontonummer: reg. nr. 7444 konto nr. 0001001398. Notér venligst ordrenummer eller dit navn i forbindelse med overførslen. Bemærk at vi ved bankindbetaling først afsender ordren, når vi kan registrere overførslen på vores bankkonto. Dette medfører at der ved denne betalingsform ikke er dag til dag levering, da overførslen normalt tager 1 - 2 bankdage. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen, som ved kortbetaling.


ViaBill
Ønsker du dit køb finansieret, tilbyder vi dette i samarbejde med ViaBill, som kan finansiere køb på op til kr. 2.000,-. Vælges Via Bill får du straks efter at ansøgningen er udfyldt, svar på om du er kreditgodkendt. Du kan få mere at vide om ViaBill, ved at klikke her.


Kontant betaling
Denne betalingsform tilbydes kun, hvis der ved levering er valgt afhentning.


EAN betaling
Kan kun anvendes af offentlige institutioner og virksomheder samt enkelte private virksomheder. Indtast blot det 13 cifrede EAN nummer og vi håndterer den elektroniske fakturering.


Gavekort
Vælg denne betalingsform, hvis du har et gavekort udstedt fra BM fitness. Husk at noterer koden fra gavekortet i bemærkningsfeltet. Gavekort kan ikke ombyttes til kontanter og ved køb for et mindre beløb end gavekortets værdi, udstedes der som udgangspunkt et tilgode bevis på restbeløbet. Ved køb for et højere beløb end gavekortets værdi, kontakter vi dig angående betaling af rest beløb.


Alt om levering

             - hvornår leveres min vare? 
          - hvem leverer min vare? 
          - skal jeg være hjemme, når min vare bliver leveret? 
          - kan fragtmanden stille varen, hvis jeg ikke er hjemme? 
          - Hvad nu hvis varen er skadet under transport?


Der kan opstå mange spørgsmål i forbindelse med et køb på en webshop. Vi beskriver her hvordan leveringen af din ordre forløber og hvad du skal være opmærksom på. Kontakt os endelig ved spørgsmål.


Levering i Danmark
- Bestillinger afgivet på hverdage inden kl. 12.00 afsendes samme dag, til forventet levering den førstkommende hverdag imellem kl. 07.00 og kl. 17.00.
- Bestillinger afgivet på hverdage efter kl. 12.00 afsendes den førstkommende hverdag til forventet levering den næstkommende hverdag imellem kl. 07.00 og kl. 17.00. 
- Bestillinger afgivet i weekender og på helligdage afsendes den førstkommende hverdag til forventet levering den næstkommende hverdag imellem kl. 07.00 og kl. 17.00.

Forvent 1-2 dages ekstra leveringstid til ikke brofaste øer. Bestillinger med bankoverførsel som betalingsform afsendes først, når vi kan registrerer overførslen på vores bankkonto.

 

Alle ordrer til privatadresser på under 20 kg. leveres med Post Nord.
Alle ordrer til privatadresser på over 20 kg. leveres med Dansk Distribution.
Alle ordrer til erhvervsadresser leveres med Dansk Distribution. 



Levering med Post Nord
Ordrer med fri fragt leveres uden omdeling med Post Nord, hvilket betyder at varen skal afhentes på nærmeste Post Nord udleveringssted. Du får en sms fra Post Nord om udleveringssted, når varen er klar til afhentning. Ønsker du varen leveret til din privatadresse, kan dette tilkøbes for kr. 29,- når du bestiller. Er levering til privatadressen tilkøbt, og varen må stilles uden kvittering, f.eks. ved yderdør eller carport, skal dette noteres i bemærkningsfeltet, når du bestiller. Det er på eget ansvar, hvis varen må stilles uden kvittering. Er levering til privatadressen tilkøbt og der ikke er nogen hjemme ved levering, eller noteret at varen må stilles, skal varen efterfølgende afhentes på nærmeste Post Nord udleveringssted.


Levering med Dansk Distribution
Ordrer som leveres med Dansk Distribution leveres med omdeling til din privatadresse eller til en erhvervsadresse. Ønsker du at varen må stilles uden kvittering, f.eks. ved yderdør eller i carport, skal dette noteres i bemærkningsfeltet, når du bestiller. Det er på eget ansvar, hvis varen må stilles uden kvittering. Er der ikke noteret at varen må stilles, skal der være en person på leveringsadressen til at kvittere for modtagelse. Er der ikke noteret at varen må stilles og der ikke er nogen hjemme ved levering, tager fragtmanden varen med til nærmeste fragtcentral og lægger en besked om at varen er forsøgt leveret. Du skal efterfølgende selv afhente varen på fragtcentralen eller betale et gebyr for en ekstra udkørsel. Ønsker du at fragtmanden skal ringe f.eks. 1 time før levering, kan dette noteres i bemærkningsfeltet, når du bestiller. BM Fitness tager ikke ansvaret for, hvis fragtmanden grundet travlhed ikke ringer som ønsket. Kontakt BM Fitness på tlf.: 98 19 00 51 hvis du har glemt at lave et notat til ordren. BM Fitness kan påføre notat til en ordre helt frem til kl. 12.00 på afsendelsesdagen. Efter kl. 12.00 på afsendelsesdagen kan notat stadig påføres men BM Fitness tager ikke ansvar for hvis Dansk Distribution ikke overholder dette.

Vær opmærksom på at store og tunge varer (over ca. 20 kg) leveres på en palle ved yderdør, eller så langt fragtmanden kan køre med en palleløfter. Kravet til kørsel med palleløfter er et kørefast underlag som f.eks. fliser eller asfalt.

Eksempler:

- Vare på palle som leveres til etageejendom, leveres ved gadedør.
- Vare på palle som leveres til hus med grusbelagt indkørsel, leveres på fortov eller ved vejkant.
- Vare på palle som må stilles i carport med flisebelægning, leveres i carporten.


Levering til anden adresse
Kan der ikke være nogen hjemme til at modtage din ordre og bor du et sted, hvor der ikke er mulighed for at varen må stilles, kan der vælges en anden leveringsadresse. Dette kan være på dit arbejde eller hos en nabo eller familie.


Levering i udlandet
Vi kan også håndtere levering i udlandet. Bestil blot som normalt og vælg land, når du bestiller. Da fri fragt kun gælder i Danmark, kontakter vi dig når vi har modtaget din ordre, og oplyser en samlet pris for varer og fragtomkostninger. Vi afsender ikke ordren før du har accepteret og betalt den samlede pris. Skal varen leveres til et momsfrit land, vil momsen være fratrukket i den samlede pris.


Manglende pakker ved levering
Sørg altid for at kontrollere om der bliver leveret det antal pakker, som står anført på fragtbrevet. Det er dit ansvar at du har modtaget det antal pakker, som du kvitterer for ved modtagelse. Mangler en eller flere pakker skal dette påføres fragtbrevet, inden du kvitterer for modtagelse. Har du valgt at varen må stilles uden kvittering, er det dit ansvar hvis en eller flere pakker mangler. Dog har fragtmanden også pligt til at noterer på fragtbrevet, hvis en eller flere pakker mangler. Hvis det er konstateret at der mangler en eller flere pakker rettes der henvendelse til BM Fitness. Hav evt. fragtbrevsnummeret og adresse klar, da det vil gøre processen nemmere. BM Fitness bør have besked om mangler hurtigst muligt.


Varer beskadiget under transport
Sørg altid for at kontrollere alle pakker for beskadigelse ved modtagelse. Er en eller flere pakker beskadiget skal det noteres på fragtbrevet inden du kvitterer for modtagelse. Har du valgt at varen må stilles uden kvittering, er det dit ansvar hvis en eller flere pakker er beskadiget. Dog har fragtmanden også pligt til at noterer på fragtbrevet, hvis en eller flere pakker er beskadiget. Hvis det er konstateret at en eller flere pakker er beskadiget rettes der henvendelse til BM Fitness. Hav evt. fragtbrevsnummeret og adresse klar, da det vil gøre processen nemmere. BM Fitness bør have besked om transportskader hurtigst muligt.


 

30 dages Prøvetid / Fortrydelsesret
30 dages prøvetid / Fortrydelsesretten løber fra den dag du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre og som leveres enkeltvis.

Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist, hvis du bruger varen på en måde, som helt eller delvist forringer varens salgsværdi. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.

Meddelelsen skal gives til :

BM fitness
Virkelyst 20
9400 Nørresundby
Tlf.: 98 19 00 51
Mail: info@bm-fitness.dk

eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

N
ægter du modtagelse af varen svarer det til, at du benytter din fortrydelsesret og vores betingelser for returnering.


Returnering

Du skal sende din vare retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen indtil den er leveret retur til os.

Da du selv står for returneringen bestemmer du selv hvilket transportfirma du sender din vare retur med. Vi kan anbefale Post Nord til småpakker og GLS eller Pakke.dk til større og tungere forsendelser.


Da originalemballagen i nogle tilfælde udgør en væsentlig del af varens værdi kan der fratrækkes et beløb hvis emballagen mangler eller er helt eller delvis beskadiget. Husk derfor altid så vidt muligt, at gemme emballagen til du er sikker på, at du vil beholde varen.

Varen skal være sendt forsvarligt i beskyttende emballage indeholdende kopi af ordrebekræftelsen.


Vi modtager ikke pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Nægter du modtagelse af varen svarer det til, at du benytter din fortrydelsesret og vores betingelser for returnering. Manglende afhentning af vare i Post Nord pakkeboks / posthus eller i Dansk Distributions restante boks inden tidsfristen udløber for, at varen returneres til BM Fitness, anses ligeledes som brug af din fortrydelsesret og vores betingelser for returnering.



Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt for det returnerede, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne tilbagebetalingen.

Vi refunderer beløbet, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget varen retur.

Varer sendes retur til nedenstående adresse :

BM Fitness
Virkelyst 20
9400 Nørresundby

Vi opfordrer altid til, at du henvender dig til os enten pr. telefon eller mail inden afsendelse så vi er forberedte på, at du ønsker at benytte dig af fortrydelsesretten / reklamationsretten.


2 års garanti / reklamation

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Der gives efter købeloven en reklamationsret i 2 år på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået indtil 2 år efter købet. Ved reklamationsret er det efter de første 6 måneder kundens ansvar at bevise, at der var noget galt med produktet ved modtagelse.

Hos BM Fitness yder vi den garanti, at vi påtager os bevisbyrden i alle 24 måneder, da vi ikke mener at kunden altid har de nødvendige forudsætninger for, at se om et produkt har en fejl ved ankomst i f.eks. ledningsnettet til computeren på en motionscykel.

Det betyder, at du enten vil få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, samt at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet, misligholdelse eller anden skadeforvoldende adfærd.

Reklamationer skal forekomme indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor 2 måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.


Er reklamationen berettiget refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Vi håndterer kontakten til fragtfirmaet.

Har du en reklamation så kontakt os på telefon eller mail så vi sammen kan finde en løsning på problemet. Derved har vi også en bedre forudsætning for, at vide om det er nødvendigt, at sende varen retur til os eller om vi kan løse problemet på anden vis med f.eks. en reservedel eller et besøg af vores servicemand.


Varen sendes retur til:

 

BM Fitness
Virkelyst 20
9400 Nørresundby


Vi modtager ikke pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.


Persondatapolitik

Du kan føle dig tryg, når du registrerer dine personlige oplysninger på vores webshop. Oplysningerne bliver udelukket brugt til at behandle din ordre på vores webshop.


For at du kan indgå aftale med os på bm-fitness.dk, har vi brug for følgende oplysninger :

- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mail adresse

 

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos B M FITNESS-IMPORT V/Bo Rysgaard Madsen og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Ejerne og de ansatte hos B M FITNESS-IMPORT V/Bo Rysgaard Madsen har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på bm-fitness.dk er Bo Rysgaard Madsen.

- Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
- Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
- Vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
- Vi videregiver din e-mail til Trustpilot.

 

Som registreret hos B M FITNESS-IMPORT V/Bo Rysgaard Madsen har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til B M FITNESS-IMPORT V/Bo Rysgaard Madsen.


Cookies

På bm-fitness.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser. Vil du læse mere om cookies på bm-fitness.dk så tryk her.


Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på bm-fitness.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv. Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere bm-fitness.dk.


E-mærket

Bm-fitness.dk er en e-mærket netbutik. E-mærket er den danske mærkningsordning der garanterer dig sikker nethandel. Bag e-mærket står Forbrugerrådet, Dansk Erhverv, DI, FDIH, HK, Dansk IT og Finansrådet. E-mærket er din sikkerhed for, at netbutikken lever op til gældende dansk lov samt en række særlige forbrugerbeskyttende krav.

Du kan vælge at benytte dig af e-mærkets gratis Sagsbehandling. Når du har handlet på en e-mærket webshop er du desuden omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse. Læs mere på e-mærket.dk eller ring på tlf. 44858590.


Klagemuligheder

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte BM Fitness. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Nævnenes Hus via www.naevneneshus.dk

EU-kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særligt relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@bm-fitness.dk.


 

 

Privatlivspolitik Cookiepolitik Vilkår og betingelser